• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ber alla banker etc om kontoutdrag på 3 månader tillbaka i tiden? Någon som nyligen nekad pgr av think

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Ber alla banker etc om 3 månaders kontoutdrag? Någon som nyligen tagit ett samlingslån som inte blivit ombed att lämna kontoutdrag eller som nekats lån pgr av think eller vad den heter som kollar transaktioner? Har sinnessjukt mkt speltransaktioner och vill snart ta ett samlingslån
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Jag har aldrig fått kontot granskat vid samlingslån. Det senaste ca halvåret har jag sökt och fått Nordax, Bank Norweigan samt Remember och ingen av dom begärt tillgång mitt konto.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Hänt mig en gång att de vill ha lönespecar endast. Fått lån av alla storbanker medan jag bettade. Tink användes mest av smslån och sådana små, inte storbankerna. Min erfarenhet.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Tre lönespecar är det vanligaste att bankerna vill se. Har man bra förutsättningar så vill de inte ens se det. Min sambo har aldrig nånsin behövt komplettera, jag däremot måste alltid skicka lönespecar.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Det finns många banker som har börjat kolla på konto med tink och kreditz. Har själv blivit nekad pga det. Avida krävde inte något och Remember krävde jag skulle skicka 3 senaste lönespec.
 
Senast ändrad:

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Hur gör banker som nordea och swedbank vid samlingslån? Kollar dom speltransaktioner?
 

Lina

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Februari 2016
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jag har aldrig fått kontot granskat vid samlingslån. Det senaste ca halvåret har jag sökt och fått Nordax, Bank Norweigan samt Remember och ingen av dom begärt tillgång mitt konto.

när du godkände ditt lån hos remember, blev de automatiskt de belopp du sökte på (om du sökte via förmedlare) eller valde du remember och sen fick alternativ på hur mycket du ville låna?
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
när du godkände ditt lån hos remember, blev de automatiskt de belopp du sökte på (om du sökte via förmedlare) eller valde du remember och sen fick alternativ på hur mycket du ville låna?
Jag sökte 350k på 12 år och när jag godkände lånet kunde jag välja andra återbetalningstider men jag kunde inte påverka lånebeloppet, tror jag..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp